- Editor's Intro
001 Editor's Intro
- Editor's Intro
Editor's Intro
- 3867 צפיות
- הדפס
- שלח דף במייל
סדרה דע את יחודך
דע.את.יחודך_001_הבנת שורשי העבודה הפנימית
דע.את.יחודך_002_הכרת.האני
דע.את.יחודך_003_התדבקות בהיות מבט עליו מנוחת הנפש דע.את.יחודך_004_מנוחת הנפש בחלוקה וסידור הנפש כלבושים
דע.את.יחודך_005_שכל ולב
דע.את.יחודך_001_הבנת.שורשי העבודה הפנימית
סדרה זו מבהירה את עולם ההכרה שידיעת האדם את עצמו כשביל להכרת בוראו - אבל ידיעה שהוא יודע את עצמו לצורך עבודה עם עצמו. אלו הם בעצם השרשים של הכניסה לתוך העולם הפנימי. כל החלקים הללו, חכמה של אורך ורוחב, הרכבה, הכרה, רבדים, וניתוק מהבלבול של האי עלמא הם הכלים על מנת שאדם יוכל להשיג באמת את השגת נפשו.
דע.את.יחודך_002_הכרת.האני
דרשה זו מתמקדת במבט מלמעלה ללמטה ומבפנים החוצה על צורת האדם. "סוף מעשה שבמחשבה כבר תחילה." הכוח הפנימי ביותר שבנפש האדם היא נקראת הויה- יש את עצם ההיות של האדם שעל גבי זה בונה אמונה, תענוג, רצון, חכמה, התבוננות, דעת, דיבור, המידות שהם: אהבה, יראה, ההתפתחות, ניצחון, הודיה, התקשרות, שפלות וכוח המעשה.
דע.את.יחודך_003_התדבקות בהיות מבט עליו מנוחת הנפש
איך וכיצד לגעת באותו סוף מעשה שבמחשבה תחילה. צריך האדם כבר שבבראשית הדבר נקודת חיבור לאחרית- נגיעה לקומת עצם ההויה של נפשו של האדם. שלב ראשון כמהלך שאדם יושב במקום חושך כדברי הראשונים ונותן דרור למחשבתו ורצונותיו והוא מזהה המחשבה ורצונות ונותן להם כמים ששותים להמשיך ולאט לאט להגיע למקום בסיום הנפש שמגיעה לשקט בעצמו בכל דממה דקה לגעת בעצם ההויה
דע.את.יחודך_004_מנוחת הנפש בחלוקה וסידור הנפש כלבושים
בירור של מבט שאדם טופס המציות – מבט על הדברים מהמבט שעבר גן המובחר ונמצה על גבי המגדל אבל בסוף מעשה במחשבה תחילה בלבד. על ידי כן הוא רואה כל הפרטים שקיימים בבריא, את כללותם, לחלקיהם ומסדר את הדרים לפי שורשי הכוחות, ענפים מסדרים לפי שורשו הכוחות.
שים לב: הגרסאות נערכו באופן מלא נמצאות רק בספרי המודפס